Jest rzeczą oczywistą, że w dzisiejszych czasach nie da się prowadzić biznesu nie korzystając z możliwości, które daje nam internet. Obecnie dla klientów, oprócz jakości produktu czy usługi, liczy się również kto za tymi produktami i usługami stoi. Istnieje potrzeba poznania nie tylko filozofii firmy ale i osób które ją tworzą. Dzisiejszy marketing obejmuje nie tylko reklamowanie produktów, skupia się również na budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. A wizerunek nieodłącznie wiąże się z obrazem, dlatego profesjonalne zdjęcia biznesowe zaczynają odgrywać ważną w tym rolę.
Zdjęcia biznesowe mają za zadanie przyciągnąć wzrok odbiorcy, podkreślić osobowości oraz charyzmy portretowanej osoby. Powinny być oryginalne, nowoczesne i przede wszystkim wzbudzać zaufanie. Przyjazny obraz firmy i ludzi którzy ją tworzą może stać się ważnym elementem przy dokonywaniu wyboru przez potencjalnego klienta, który zastanawia się, z usług którego przedsiębiorstwa skorzysta.
Dobre zdjęcia biznesowy sprawdzi się na wielu płaszczyznach. Nie tylko podkreślą nasze profesjonalne podejście, gdy zamieścimy je w CV. Będą miały również niebagatelny wpływ na to jak będziemy postrzegani podczas spotkania na rozmowie kwalifikacyjnej. Odpowiada za to efekt aureoli czyli tendencja do automatycznego pozytywnego lub negatywnego przypisywania cech osobowości na podstawie pierwszego wrażenia. Jeśli nasze zdjęcie będzie podkreślało naszą pewność siebie oraz przyjazne nastawienie ułatwi to budowanie pozytywnych relacji podczas spotkania.
Zanim umówimy się na sesję biznesową warto zastanowić się jaki efekt chcemy osiągnąć. Jakie cechy osobowości chcemy pokazać oraz gdzie zdjęcia będą publikowane. Zdjęcia biznesowe wykonane w studio na jednolitym tle świetnie sprawdzą się jako zdjęcie do CV, zdjęcie profilowe na portalach społecznościowych (LinkedIn, GoldenLine, Facebook), w komunikatorach internetowych oraz na koncie poczty e-mail. Zdjęcia wykonane w miejscu pracy lub w plenerze doda kontekst oraz pozwoli odbiorcy zorientować się czym się zajmujemy. Zdjęcia wizerunkowe, zwłaszcza w plenerze, są zazwyczaj mniej formalne, podkreślą otwartość oraz pewność siebie.